torsdag 26 november 2009

Anna Ternheim på Södra teatern

Anna Ternheim på Södra teatern var lysande. Avslappnat, naturligt och väldigt musikaliskt. Å, så bra!

Det är inte alla förunnat att vara naturligt vacker, men det bidrar till intrycket. Å andra sidan är det inte alla förunnat att vara musikalisk heller.

Jag blev förvånad över
- att Anna var mycket längre än jag trodde. Hon ser så späd ut på bild och jag har aldrig sett henne i helfigur tidigare.
- att det var mycket killar i publiken. Jag trodde att hon var en typisk tjejartist. Men det var så pass mycket killar att jag tror att många var där av egen kraft, inte bara som medföljande äkta män/pojkvänner.
- att hon var ensam på scenen hela tiden (1,5 timme) förutom sin hantlangare som kom med nya gitarrer och andra prylar. Hon sjöng till och med en låt a capella, vilket inte många klarar eller vågar. Starkt!

Jag blev inte förvånad över
- att det var fullsatt.

Jag har tyvärr inga bilder att förmedla.

Inga kommentarer: