söndag 28 september 2008

Hennes nåd kissekatten


Vår lånekatt Grace är en Devon Rex.

Läst om Devon Rex på nätet:




Rasen uppskattar värme mer än de flesta raser och passar inte som utekatt. De är sällskapliga och intelligenta och anpassar sig bra med andra katter och andra djur. De kräver också mycket stimulans (jo, det har vi märkt).



Grace trivs väldigt bra hos oss och visar det bland annat genom att bita oss i fingrarna. Idag bet hon mig i bröstvårtan också. Då jag bara hade en tunn behå så gjorde det ganska ont. Jag förklarade för henne att jag inte är hennes mamma och att hon har sin Pussi med öring och torsk.

Egentligen tycker jag att bondkatter är sötare, men varje gång vi har Grace så charmar hon oss. Hon är så rolig! Vi är väldigt förtjusta i henne.

Hon har blivit mer kelig sedan sist också. I går låg hon hos mig som en bäbis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är hon fin! Jag älskar Grace, men hon kan vara lite stygg ibland också.