måndag 22 september 2008

Kul och mindre kul på Big Ben

Eva stod upp igen på Big Bens scen på söndagen. Eva fick tyvärr bara tre minuter (igen) men jag tycker att hon disponerade dem väl! Hon pratade bland annat om konstiga gymnasienamn, typ Kunskapsgymnasiet och Säkerhetsgymnasiet.

Jag har själv tänkt på att Kunskapsskolan/Kunskapsgymnasiet är ett tramsigt namn. Trots det verkar Kunskapsskolans verksamhet väldigt bra, så jag har ställt min son på kö där.

Säkerhetsgymnasiet har ju vissa lektioner i Kumlabunkern, så där kommer han inte att gå.

Den kanadensiske komikern Jason Rouse sägs vara en världskomiker och fick (eller tog?) en dryg halvtimme. Jag tycker nog att är lite upphaussad. Jag har inget emot under bältet-skämt och de får gärna vara riktigt grova, bara det finns ett hjärta med. Det fanns det inte här. Det blir inte kul bara för att man är så obehaglig och ful i mun som möjligt. Han efterlämnade ingen glädje, bara en unken människosyn. Tänker undvika honom i fortsättningen.

Annars brukar vi ha jättekul på Big Ben.

Inga kommentarer: